خوش آمدید

جستجو

گزارش برنامه صعود به قله کازبک 5047متر کشور گرجستان

قله کازبک گرجستان هفتمین قله بلنددر رشته کوه های قفقاز ودومین کوه بلنددر قاره اروپاست که در بین دریای سیاه ودریای خزر واقع شده ودرفاصله 140کیلومتری شهرتفلیس در روستای کازبکی قرارگرفته است .

گزارش صعود به قله 5047متری کازبک
    باسلام
    در مورخ 95/5/1با تعدادی از دوستان کوهنوردمان جهت صعود قله کازبک به ارتفاع 5047مترعازم کشور گرجستان شدیم بنده امیدهوشنگی و یکی از دوستانم آقای محمدشهسواری که تازه به جمع کوهنوردی ما پیوستن راس ساعت 11شب حرکت و ساعت 10صبح روزبعدبه تبریز رسیدم تا از انجا پس از استراحت به فرودگاه رفتیم و طبق برنامه منتظرسایر دوستان که ازشهرستانهای دیگر می آمدن میشدیم .ساعت 2ونیم قرار حرکت به سمت مرز ترکیه بود
    باکمی تاخیردر ساعت 15:20سوار اتوبوس شده وراهی کشورترکیه وبعد گرجستان شدیم پس از عبور از شهرهای.مرند،خوی،شوط،ماکو،بازرگان ساعت ۹:۱۵وارد مرز ترکیه شدیم پس از بازرسی و چک کردن پاسپورتها درساعت ۱۱:۱۰از مرز ترکیه عبور و وارد خاک گرجستان شدیم در ساعت .۶صبح.در گرجستان پس از بازرسی های معمول راه افتادیم و پس از صرف صبحانه دوباره راهی شدیم پس از گذشت ۱۱:۳۰دقیقه بوقت ایران و۹:۴۵دقیقه بوقت گرجستان درمسیری بسیار زیبا ساعت ۱۲:۱۸وارد روستای کازبکی شدیم
    پس از اقامت در هتل وخرید و استراحت روز بعد در راس ساعت ۷صبح به بوقت گرجستان پس از امادگی وسایل با ون عازم ابتدای مسیرپیاده روی  ویا بعبارت دیگر کلیسای گرگتی در کوه شدیم
    پس از طی کردن مسیر حدودا نیم ساعته در دامنه کوه پیاده و منتظر حمل کوله ها توسط اسب های که از قبل رزرو شده بودن شدیم و با یاد و نام خدا صعود را اغاز کردیم پس از گذشتن از مسیری زیبا از میان جنگل وارد مسیری گرده ای و شنی شدیم حدودا ۵ساعت کوه پیمایی که. توسط سنگ چین و نماد صلیب نشانه گزاری شده به پای مورن یخی رسیدیم لازم به ذکر است که اسبها کوله هارا تا پای این مورنهای یخی می اورن و از این ببعد خودمان باید انرا حمل کنیم پس از اوردن وسایل غیر ضروری اکیدا جلوگیری نمایید .پس از حمل کوله روی مورن یخی حدودا ۱:30دقیقه یا کمی بیشتر البته بستگی به حرکت اعضا دارد به خاکی مشرف به جانپناه میرسیم در انجا حدودا نیم ساعت تا ۴۰دقیقه دیگر با شیب تند روبرو میشویم برای رسیدن به پناهگاه بتلمی
    پس از رسیدن به جانپناه به وقت گرجستان هر ۸نفر باید در اتاقی که از قبل رزرو شده بود مستقر شدیم پس از استراحت. روز بعد هم هوایی وامادگی برای بستن کرامپون ،وطناب های انفرادی ،ویاد اوری نهایی برای حرکت روی یخ و برف .حدود ۲ساعت تمرین انجام داده و به پناهگاه باز گشتیم
    حدود ساعت ۵عصر اوضاع جوی بشدت بهم خورد و برف شدیدی شروع به بارش کردوتا۳ساعت ادامه داشت و پس ازآن اوضاع به حالت عادی در امد روز بعد راس ساعت ۱بیدار باش و راس ساعت ۲صعود نهای به قله شروع شد مسیر در ابتدا گرده ای همراه با برف بود حدود ۴ساعت کوهپیمایی به منطقه ممنوع یا خطر میرسیم که باید با احتیاط عبور نماییم زیرا با کوچکترین صدایی ایجاد اکو شده از صخره سمت راست سنگهای ریزو درشتی با سرعت بسیار به پایین سقوط میکند حدود نیم ساعت پس از طی این مسیر به محلی میرسیم که باید کرامپون هارا بسته و طنابچه هارا وصل میکردیم مسیر بسیار دشوار و خطرناک بود با احتیاط حدود۳ساعت عبور از این مورنهای خطرناک درساعت حدودا 9صبح به قله رسیدیم...

این مطلب تا کنون 6 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : ساعت ,گرجستان ,شدیم ,حدودا ,مسیر ,عبور ,گرجستان شدیم ,بوقت گرجستان ,روستای کازبکی ,